4 jaar wethouder: een fluitje van een cent

Afbeelding

Foto: Amstelveenweb.com

Een fluitje van een cent? Nee, natuurlijk niet. Hard werken en veel uren maken, maar elke keer weer prachtig en dankbaar als je als wethouder iets voor Amstelveen bereikt. 

Over vier weken, op 19 maart, zijn de gemeenteraadsverkiezingen en daarmee komt er ook een einde aan mijn vier jaar wethouderschap namens Burgerbelangen Amstelveen (bbA). Een goed moment om terug te blikken op de dingen die wel, maar ook de dingen die niet tot stand zijn gekomen.

Met een portefeuille waarin o.a. parkeren, verkeer, groen, cultuur, sport, afval, gladheidbestrijding en ruimtelijke ordening zitten, is er de afgelopen vier jaar genoeg gebeurd, zowel binnen als buiten het gemeentehuis.

Dit is in principe niet alleen mijn eerste, maar ook mijn laatste periode als wethouder. Ik vind dat je tijdig plaats moet maken voor een volgende generatie. En dat moment is nu aangebroken.                                                                                                                                  Mijn partij, bbA, heeft uitstekende jongere kandidaten voor deze eervolle en veeleisende functie. Maar in geval van nood ben ik beschikbaar.

Al eerder heb ik gezegd dat ik in de volgende raadsperiode niet in de raad wil terugkeren. Ik vind dat je als oud-wethouder niet in de raad moet terugkeren. Deze raadsperiode heeft mij in deze mening gesterkt. Het leidt tot ongemakkelijke situaties. Voor jezelf, voor de collega-raadsleden, voor de nieuwe wethoudersploeg en voor de ambtenaren.              Daarom sta ik, op eigen verzoek, als lijstduwer, op de laatste plek op de lijst van bbA.

Tot aan de verkiezingen kijk ik via mijn weblog terug op de afgelopen vier jaar. Dat ik daarbij niet volledig zal zijn is zeker, maar u hoeft zich geen zorgen te maken dat het alleen maar een ronkend verhaal zal zijn.

Bron: RTV Amstelveen

Over John Levie

Sinds 2010 ben ik namens Burgerbelangen Amstelveen (BBA), de lokale politieke partij die als sinds 1993 bestaat en sinds 1994 in de raad vertegenwoordigd is, wethouder in Amstelveen. Na 16 jaar oppositie is dit de eerste keer in haar bestaan dat BBA deel uit maakt van het college van B&W van Amstelveen. BBA bezet deze raadsperiode 4 van de 37 zeteles in de Amstelveense gemeenteraad. Meer informatie over mij, inclusief mijn publieke agenda, is te vinden op http://www.amstelveen.nl/web/Bestuur-en-organisatie/College-van-B-en-W/Wethouder-John-Levie.htm Meer informatie over Burgerbelangen Amstelveen (BBA) is te vinden op http://www.burgerbelangen-amstelveen.nl/
Dit bericht werd geplaatst in Afval, Amstelveen, BBA, Burgerbelangen Amstelveen, cultuur, Gladheidsbestrijding, Groen, Parkeren, Politiek, Ruimtelijke Ordening, Sport, Verkeer. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie