Nieuwe Amstelveense kandidaat- wethouders bekend

Voor het eerst in haar 16-jarige geschiedenis maakt Burgerbelangen Amstelveen(BBA) deel uit van het beoogde nieuwe college.
Ik ben zeer vereerd dat BBA mij als kandidaat-wethouder heeft uitgekozen en ik verheug mij er enorm op om in deze ook voor Amstelveen zo lastige tijden mijn steentje te mogen bijdragen.

Sinds 1946 heb ik, met een onderbreking van een aantal jaren waarin ik o.a. in Amsterdam, Breukelen en Stockholm woonde, in Amstelveen gewoond. Het is fantastisch om er aan te mogen werken dat Amstelveen de geweldige stad blijft voor alle Amstelveners, zoals ik die van kinds af aan heb gekend. Met het enthousiaste kandidaat-college dat nu klaar staat om het stokje van het huidige college over te nemen moet dat zeker lukken.

Gisteravond verscheen op Amstelveenweb.com over het voor te dragen college het volgende bericht:
Herbert Raat, fractievoorzitter van de VVD-Amstelveen, heeft de vier nieuwe kandidaat wethouders van het College van Amstelveen bekend gemaakt. De volgende vier mensen worden op 28 april 2010 tijdens de raadsvergadering voorgedragen:
Herbert Raat (VVD): financiën, onderwijs, jeugd, A9;
John Levie (BBA): ruimtelijk ordening, fysieke infrastructuur, sport, verkeer, cultuur, groen;
Jan-Willem Groot (CDA): economische zaken, regionale ontwikkeling, volkshuisvesting, milieu;
Jacqueline Koops (CU/OCA): sociale zaken, WMO, gezin- en jeugd, voorzieningen gehandicapten.
Herbert Raat vertelde vervolgens tijdens het telefoongesprek: “De vier nieuwe wethouders hebben een collegeprogramma gemaakt en vervolgens aan Jan van Zanen, de burgemeester van Amstelveen voorgelegd, want hij maakt natuurlijk ook deel uit van het college. Wij hebben hem om advies gevraagd en gekregen. Dan ga je verder als collegepartijen, weeg je zijn advies en wordt het verder meegenomen in het collegeprogramma. Het uiteindelijke programma gaat straks naar de gemeenteraad.”
De heer Raat zei verder: “Wij hebben bewust voor vier wethouders gekozen, omdat volgend jaar en de jaren daarop wij echt moeten bezuinigen en wij willen proberen om de lasten voor de burgers en de ondernemers in deze zware tijden niet te verhogen. Denk aan de OZB, want iedereen heeft het al moeilijk genoeg. Ook het armoedebeleid van de gemeente blijft overeind, dus de zwakkeren in de Amstelveense samenleving worden blijvend ondersteund door het nieuwe college.”
“Wij gaan ook,- want het geld moet ergens vandaan komen- naar onze eigen kosten kijken, zoals beperking van het inhuren van externe adviseurs bijvoorbeeld, wij moeten efficiënter werken, maar wij moeten er ook voor zorgen, om de begroting toch rond te krijgen.”

Over John Levie

Sinds 2010 ben ik namens Burgerbelangen Amstelveen (BBA), de lokale politieke partij die als sinds 1993 bestaat en sinds 1994 in de raad vertegenwoordigd is, wethouder in Amstelveen. Na 16 jaar oppositie is dit de eerste keer in haar bestaan dat BBA deel uit maakt van het college van B&W van Amstelveen. BBA bezet deze raadsperiode 4 van de 37 zeteles in de Amstelveense gemeenteraad. Meer informatie over mij, inclusief mijn publieke agenda, is te vinden op http://www.amstelveen.nl/web/Bestuur-en-organisatie/College-van-B-en-W/Wethouder-John-Levie.htm Meer informatie over Burgerbelangen Amstelveen (BBA) is te vinden op http://www.burgerbelangen-amstelveen.nl/
Dit bericht werd geplaatst in Amstelveen, BBA, Burgerbelangen Amstelveen, Politiek, RTV Amstelveen. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie